بورس و روند کاهشی اغلب قیمتها در هفته گذشته و رسیدن بسیاری به سطوح مقاومتی

با توجه به روند کاهشی اغلب قیمتها در هفته گذشته و رسیدن بسیاری به سطوح مقاومتی، روز گدشته از ابتدای وقت تعادل نسبی با گرایش مثبت بر بازار سرمایه حکمفرما بود. نماد "خودرو" که روز چهارشنبه شرایط نامناسبی از حیث معاملات داشت، امروز متعادل و در دامنه مثبت کار خود را آغاز کرد ولی باگذشت زمانی کوتاهی صف خرید برای این نماد شکل گرفت و صف خرید خود را نیز تا پایان معاملات حفظ نمود.

با بهبود معاملات این نماد سایر نمادهای این گروه هم شرایط بهتری را تجربه کردند. به این ترتیب همانطور که از گزارشات موتور جستجوی سیگنال و تحلیل فانوس efanos.com نیز بر می آمد، بیشترین حجم معاملات مربوط به گروه خودرو سازی بود. گروه سرمایه گذاریها نیز با یکه تازی "وساپا"، رتبه دوم ارزش معاملات را از آن خود نمود نمادهای صنعت بانکداری با ۹٫۴ میلیارد تومان از حیث ارزش معاملات در رتبه سوم ایستادند. گروه فلزات اساسی با ۵٫۶ میلیارد تومان رتبه چهارم از حیث ارزش معاملات را از آن خود کردند .

در این گروه نمادهای " ذوب " تحت تأثیر شایعات رفع مشکلات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، " هرمز" تحت تأثیر قراردادهای فروش خارجی و نیز احتمال مشارکت ایتالیایی ها و همچنین"فباهنر"، "ارفع" و "فخوز" مثبت بودند اما نمادهای" فولاد" و"فملی" منفی معامله میشدند.

شایعاتی نیز در خصوص خریدهای پرحجم بانک قوامین در نماد های "ذوب" و هرمز" شنیده میشود. در صنعت آلومینیوم، خبرهایی از صدور رای نهایی هیئت داوری در ارتباط با پرونده آلومینیوم المهدی به نفع آقای محمد علی محمدی (خریدار این شرکت از سازمان خصوصی سازی) پس از کش وقوس های فراوان در ارتباط با نحوه قیمت گذاری سهام بلوکی منتشر شد.

برچسب‌ها: بورس ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.