سبدگردانی سهام یعنی چه؟ بهترین سبدگردان کدام است؟

اگر بخواهیم در مورد دانش سبدگردانی صحبت کنیم، باید در ابتدا در مورد ” دانش ” و ” سبدگردانی “ به‌صورت جداگانه تعاریفی داشته باشیم. دانش یعنی مجموعه‌ای از اطلاعاتی سازماندهی شده، توسط افراد مناسب و خبره جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند تا به‌صورت کاربردی جهت رسیدن به اهداف سازمان و حل مسائل، استفاده شوند.
  
سبدگردانی یعنی بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات اقتصادی و مالی که توسط یک فرد خبره در امر سرمایه‌گذاری  انجام می‌شود، در راستای خصوصیات، سطح ریسک‌پذیری و میزان سرمایه سرمایه‌گذار، بهترین ترکیب چیدمان دارایی‌ها انتخاب شود تا با نظارت مستمر بتواند منجر به افزایش ارزش دارایی‌های شود. همانطور که بیان شد در تعریف دانش و تعریف فرآیند سبدگردانی، کلید‌واژه‌ها مشابه و مرتبط وجود دارد که بر اساس آن می‌تواند نتیجه گرفت سبدگردانی یک دانش است که از علوم مالی و روانشناسی باید در آن بهره جست. در این مطلب از بلاگ بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه همراه ما باشید تا نگاه بیشتری به سبدگردانی و مدیریت دارایی در ایران و جهان داشته باشیم.

خواندن مطلب سبدگردانی و مدیریت دارایی در ایران و خارج


سبدگردانی یا مدیریت پرتفو یکی از خدماتی است که توسط شرکت‌های سبدگردان یا برخی کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار که دارای مجوز لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند انجام می‌شود. سبدگردانی این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا بتوانند مسئولیت معاملات اوراق بهادار و مدیریت پرتفوی خود را به افراد توانا و خبره‌ای که دانش، مهارت و تسلط کافی دارند، واگذار نمایند. یکی از تفاوت‌های اصلی در سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک این است که سبدگرانی مختص یک سرمایه‌گذار است و در آن مدیریت پرتفو به صورت اختصاصی خواهد بود اما در صندوق‌ها سرمایه‌گذاران صاحب بخشی از پرتفوی صندوق هستند.

با توجه به درخواست‌های مخاطبین گرامی برآن شدیم تا در این مطلب به توضیح سبدگردانی به عنوان یکی دیگر از خدمات کارگزاری آگاه بپردازیم.

بررسی ضرورت سبدگردانی
تعریف سبدگردان و سبدگردانی
انتخاب سبدگردان مناسب
چند نکته پیش از شروع کار
قرارداد سبد گردانی
چرا نباید به اشخاص حقیقی یا سبدگردا‌ن‌های بدون مجوز اعتماد کنیم؟
سبد گردان پاسخگو (چگونه سبد گردان رو ارزیابی کنیم؟)
جمع‌بندی
فرم دریافت مشاوره برای سبدگردانی

خواندن مطلب کامل: سبدگردانی معاملات اوراق بهادار در کارگزاری آگاه


سبدگردانی چیست؟

سبدگردانی به زبان ساده یعنی شما سرمایه‌تان را در اختیار متخصصان سرمایه‌گذاری می‌گذارید به نحوی که بطور اختصاصی و براساس نیازمندی‌هایتان، مدیریت دارایی (خرید و فروش اوراق بهادار) برای شما انجام می‌گیرد. به عبارت دیگر، سبدگردانی یعنی سرمایه‌گذاری توسط یک فرد خبره بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات اقتصادی و مالی و براساس خصوصیات، سطح ریسک‌پذیری و میزان سرمایه سرمایه‌گذار که در این فرایند بهترین ترکیب چیدمان دارایی‌ها انتخاب می‌شود تا با نظارت مستمر منجر به افزایش ارزش دارایی‌های شخص شود. هدف اصلی سبدگردانان در کارگزاری آگاه، افزایش ثروت و دارایی سرمایه‌گذار است،


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.