حساب کردن سود مرکب: روش‌های محاسبه سود و قسط تسهیلات فروش اقساطی

ناهید محسنی*
با تشکر از روزنامه دنیای اقتصاد که از فراهم شدن زمینه بحث درباره روش‌های محاسبه سود و قسط تسهیلات فروش اقساطی استقبال نموده است، متنی در پاسخ به مقاله آقای مهدی حبیبی مندرج در صفحه ۱۲ شماره ۱۰۲۶ آن روزنامه در تاریخ چهارشنبه ۱۸/۵/۸۵، تهیه شده است که در ادامه بحث‌های قبلی ارائه می‌شود.

    
ادامه مطلب ...

آموزش نظام مالی - نظام مالی چیست؟

نظام مالی

آدام اسمیت و نظریه بازار آزاد


 همان‌گونه که کارل مارکس پدر مارکسیسم است، آدام اسمیت پدر… اسمیتیسم است!!!

خب… بله در حقیقت چنین چیزی وجود ندارد، اما اگر یک نفر شایسته آن باشد که یک نظام اقتصادی به نام وی ثبت شود، آن‌یک نفر آدام اسمیت است.

اسمیت استادی در شهر گلاسکو اسکاتلند بوده است و بیشتر به علت کتابی مشهور شد که در سال ۱۷۷۶ به چاپ رسانده است. کتاب او به نام “جستجویی در باب ماهیت و علل ثروت ملل” و اغلب تنها با نام “ثروت ملل” شناخته می‌شود.
  ادامه مطلب ...

سرمایه گذار حقیقی و یا حقوقی کیست؟

سرمایه گذار کیست؟


هر فردی که پولش را در جایی یا به کسی می‌سپارد و انتظار دارد بازده مالی به دست آورد، سرمایه گذار گفته می‌شود. سرمایه گذاران به‌این‌علت سرمایه گذاری می‌کنند تا سرمایه شان رشد کند یا در دوران بازنشستگی از منافع مالی آن برخوردار شوند.

  ادامه مطلب ...

در معامله گری سهام، قلق خودتان را بدست اورید

همه کتابهای دنیا رو بخونی، همه کلاسهای عالم ور بری و همه سایت های تحلیل رو عضو بشی تا وقتی قِلِق خودت رو بدست نیاری، تا وقتی روش خودت رو نداشته باشی و تا وقتی استراتژی خودت رو نداشته باشی به هیچ دردی نمی خوره، حالا چه در بورس، چه در سایر کسب و‌کارها و چه در زندگی.

بورس سهام یه سری قواعد کلی داره، سبد، حدضرر، خرید پله ای و کلی قاعده دیگه که گوشمان پر هست ولی تا وقتی این قوانین رو برای خودمان شخصی نکنیم به هیچ جایی نمی رسیم.

شخصی سازی قواعد یعنی اینکه شما با توجه به روحیه ات، نوع سرمایه ات، ریسک پذیری ات، توقعت و پارامترهای شخصی دیگرت یه سری قوانین کلی را برای خودت به صورت اختصاصی وضع کنی و به یه سبک معاملاتی دست پیدا بکنی که مختص خودته، این به معنی این نیست که سبکت را بهبود ندی یا ترمیم نکنی ولی باز هم باید به قواعدی که برای خودت وضع کردی احترام بزاری.

معاملات سهام خودتان را بنویسید

برای رسیدن به سبک و روش مختص خودتان بنویسید، هر کاری در بازار میکنید، می بینید و می شنوید و پیش بینی می کنید را برای همان روز بنویسید، حتی نامرتب در شروع، ولی بنویسید.

اگر سهمی را میخرید با دلیل بنویسید حتی اگر دلیلتان منطقی نباشد.
  ادامه مطلب ...